Урок английского языка

Автор: Ангелина Николаевна Колокольникова

Тема урока: “Веселый английский”

Цели урока:

  1. Обобщение материала по теме “Hello! Nice to meet you again”.
  2. Активизация лексико-грамматических навыков и навыков перевода.
  3. Тренировка в речи вопросительных предложений.
  4. Развитие навыков диалогической речи.

Оборудование: карточки для фонетической разминки, магнитофон и аудиозапись песенки “We can do anything”, сумочка иностранца для игры.

Ход урока

I. Организационный момент.

Good morning, children! I’m glad to see you. Let’s begin our lesson. Please, answer my questions:

What date is it today?

What day of the week is it today?

What season is it now?

What autumn months do you know?

How many days are there in October (November)?

What is the weather like today?

Is it rainy?

Thank you.

II. Фонетическая зарядка.

Look at the blackboard. Let’s read the words. Please, read them after me.

form travel study
party start learn
know bright art
science subject idea
drama age

nickname

 

Who wants to read them? Ann, read the words, please.

Look at the signs and try to match the sign and the word. Who would like to start? Come to the blackboard, read the word and name the sound, please. Work with 5 words.

Детям предлагается прочитать по 5 слов и показать транскрипционный знак того звука, который имеется в слове.

III. Речевая зарядка.

Please, answer my questions:

Where are you from?

How old are you?

Are you in the fifth form?

How many subjects do you study at school?

How many boys and how many boys are there in your class?

When does your first lesson start?

Do you help your mum about the house?

When do you usually go to bed?

What is your favourite subject at school?

IV. Игра “Иностранец”

Let’s play a game. It is called “A foreigner”. Who would like to be a foreigner? Please, come to the blackboard and answer the questions. We’ll listen to your answers very attentively and ask new questions to know more about you. Проводится тренировка вопросительных предложений в виде игры. К доске приглашается ученик, который будет играть роль иностранца, а дети задают ему различные вопросы, чтобы как можно лучше узнать о нем.

V. Исполнение песенки “We can do anything”.

 

После исполнения песенки проходит тренировка в речи глагола “can” . Детям предлагается ответить на вопросы:

Can you swim?

What can your mother do?

What can you do?

 

×
×